čtvrtek 26. listopadu 2015

Moje pojmy a dojmy z Bulharska: část 1.

Dnešní článek bude totálně kecací. V podstatě se potřebuji podělit s celým světem o mé prozatímní zážitky z Erasmu... Pokud jste četly můj "návratový článek", tak jistě víte, že se už nějakou tu dobu nacházím v Sofii, hlavním městě Bulharska. Tak to vezmeme pěkně od začátku.
S kamarádkou jsme se prostě tak nějak rozhodly, že pojedeme na Erasmus. Fajn příležitost na chvíli vypadnout z domu, poznat nová místa a lidi. Pokud někoho z vás zajímá proč zrovna Bulharsko a Sofie, tak... Mno nejsem milionář a v Bulharsku je to s cenama asi tak jako v ČR. Takže ano, prachy vládnou světu!
Po všem možném běhání a papírování (ano, nepovedlo se nám napoprvé vyplnit správné formuláře, a tak jsme to musely všechno vyřizovat dvakrát...) jsme se nějak dostaly do Sofie. První dvě noci jsme bydlely v Hostelu, kde to bylo fajn. Moc milí a ochotní lidi, levno, relativně čisto a ty snídaně! Ach... Ty byly peckovní. Každopádně jak nadešel náš přesun na kolej, nastal první problém. Potřebovaly jsme se stavit na univerzitu pro nějaké papíry.

Sofijská Univerzita svatého Klimenta Ochridského

Bohužel jsme narazily na toho "nejvímačodrsňáckého" sekuryťáka, který nás za boha nechtěl pustit do erasmácké kanceláře. Prostě ne! Hádaly jsme se s ním fakt půl hodiny a on nám pořád tvrdil, že nás tam nepustí, že tam stejně nikdo není... Musím říct, že jsem měla na krajíčku a že mi začalo cukat oko a svědit mně pravá ruka. Díky bohu šla pak kolem nějaké paní, která mu oznámila, že v té kanceláři se normálně pracuje a přijímá. Tak tedy milý drsoň sklopil zrak a pustil nás konečně dovnitř.
V kanceláři to bylo úplně jiné kafe. Velice milé paní a slečny, což nás trochu uklidnilo. Ty se nám omluvily na "ochranku" a pomohly nám se vším co jsme potřebovaly. Yes! Konečně jsme se mohly vydat na kolej, která je víc jak 30 minut autobusem od školy. No, co už.

Klíček od pokoje s mým památečním otvírákovým přívěškem :)

Přidělili nás na Blok 8, což mají dle všeho být nejluxusnější koleje, převážně pro cizince. Mno... Já jsem fakt velký optimista a snažím se na všem vidět jen to dobré. Fakt! Ale to co nás tu čekalo.. To jako vážně? Tohle má být reprezentativní? Všude kolem budovy a v okolí se válí hromady odpadků. Tuny! Jako já nevím, ale to ti lidi doma nemají odpadkové koše a vyhazují zbytky a bordel z oken? Mno asi ji. Stále jsem si ale říkala, že venku to je třeba fuj, ale důležité je, jak to vypadá na pokoji. Ten přece bude určitě OK. Mno jenže... Venku fuj a na pokoji hnůj. Mám dojem, že ten pokoj se neuklízel snad nikdy, Hromada prachu, špíny a koupelna.. O tom raději nemluvit. Okamžitě jsme tedy naběhly na nákup čistících prostředků a pokoj vydrhly od podlahy až po strop. Ufff. Zabralo to víc jak půl dne, ale stálo to za to. Žádná sláva, ale už je to obyvatelné.
Po tomhle šíleně náročném výkonu (btw nebaví mě uklízení... :/) jsem si chtěla odpočinout a tak jsem zapnula film na notebooku a lehla si (zdůrazňuji LEHLA, ne skočila, ne žuchla...) na postel a... půlka postele se pod mnou propadla! Jakože opravdu! A to si nemyslím, že bych vážila metrák. Takže další super věc. Díky bohu jsem rozený kutil a postel zvládla dát do lepšího stavu něž byla před tím a zatím stále drží. Což je super. Tudíž mám kde spát!!!!
Ať tak či tak, bordel a toulaví psi to jsou dva vždy přítomné faktory Studentského Gradu. Myslela jsem si, že se naučím to přehlížet, ale moc mi to bohužel nejde :/.
Tím bych se s vámi pro dnešek rozloučila, protože jak tak koukám, napsala jsem toho víc než dost a to jsem v podstatě teprve na začátku. Můžete se tedy určitě těšit na další díl tohoto článku.

Pumpkin spice late na uklidnění :)

Jak jste na tom vy s cestováním? Byli jste někdy na Erasmu? Pokud ano, kde?

6 komentářů:

  1. Pobavila mě ta část s odpadky- bydlím v Londýně a musím říct, že tady asi taky neznají odpadkový koš! Tak ať se ti tam líbí =)

    WORLDNEEDSWOMEN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Tak to jsem si o Londýnu nikdy nemyslela :)

      Vymazat
  2. super článok, o Erazme som rozmýšľala, že by mi mohol vyjsť cez výšku :) celkom mi tvoj článok pomohol, vždy sa vyplatí zbierať rôzne skúsenosti ;)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Erasmus určitě jeď, je to super zkušenost, ale Bulharsko zrovna nedoporučuji :D

      Vymazat
  3. Erazmus musí byť super, uži si to tam :)
    Simimaus

    OdpovědětVymazat
  4. ahoj, jsi na univerzite Ohridski? my se tam chystme na letnak, slo by mi napsat jestli jsi nahodou nenarazila na nejaky syllabus, a popsat jak to chodi ve skole? jestli ano kontaktuj mne prosim na maky.bartova@email.cz diky :)

    OdpovědětVymazat